Main content

Outsourcing 4.0. Oszczędność dla firm farmaceutycznych. Logistyka dla farmacji
Głos eksperta
12 kwietnia 2023

Outsourcing 4.0 – farmalogistyka szansą na zwiększenie efektywności dla firm farmaceutycznych

Jak i komu oddelegować działania logistyczne w farmacji?

Wielość zadań i procesów jakie zachodzą na całym etapie logistycznym – od momentu przyjęcia, przez przechowywanie, kompletację, weryfikację, aż po wydanie towarów mogą nie jednego producenta leków przysporzyć o zawrót głowy. Zwłaszcza, jeśli do tego dojdą działania związane z bieżącymi sprawami z jakimi mierzą się w swojej codziennej pracy firmy farmaceutyczne. Zatem można zadać sobie pytanie. W jaki sposób i komu można oddelegować część z tych procesów? Jak to wpłynie na efektywność mojej pracy?

Z pomocą przychodzi outsourcing 4.0. Co oznacza ta zagadkowe określenie? Jaką korzyść może ono przynieść firmom farmaceutycznym?
W wydaniu Pharmalink, wyspecjalizowanego operatora logistycznego na rynku farmaceutycznym, outsourcing 4.0. to wielowymiarowa współpraca – partnerstwo na rzecz zdrowia. Pharmalink jako dostawca usług logistycznych przejmuje na siebie ciężar planowania, wdrażania oraz udoskonalania procesów, które po stronie producenta kreują wiele wyzwań. Wiedza i umiejętności zespołu w połączeniu z rozwiniętymi narzędziami systemowymi pozwalają outsourcować procesy i zapomnieć o kłopotach, które mogą towarzyszyć wewnątrz organizacji. Dodatkowo transparenty system rozliczeń typu „fee for service” sprawia, że aspekt kosztowy współpracy jest pod stałą kontrolą.

Jak wygląda outsourcing 4.0 w praktyce?

Na każdym etapie prowadzenia projektu dystrybucyjnego, niezależnie czy jest to dystrybucja bezpośrednia, uruchomienie nowej hurtowni farmaceutycznej, czy też transport produktów weterynaryjnych, Pharmalink wspiera swoich partnerów biznesowych, doradzając optymalne rozwiązania, szyte na miarę. Tym samym producent skupia się na swoim core biznesu, pozostawiając logistykę i usługi dodatkowe typu call centre czy windykacja profesjonalnej firmie o ugruntowanej pozycji na rynku.
Outsourcingu 4.0 kładzie silny nacisk na kompleksowe podejście do wsparcia firm farmaceutycznych a nie wybiórcze i przedmiotowe powierzanie zadań. Zatem nie chodzi tylko o przysłowiowe przetransportowanie produktu z punktu A do punktu B. Chodzi o wielowymiarowe partnerstwo, a wręcz wyręczenie producenta z wielu procesów oraz przejęcie ich na siebie – na wyspecjalizowanego operatora logistycznego, tak aby producent ten czas mógł poświęcić na swoje core’owe działania biznesowe. Outsourcingu 4.0 to również rozwiązanie, którego celem jest elastyczne podejście do klienta i szycie usług na jego miarę. Pomimo że firmy farmaceutyczne mają wspólny profil działalności to ich jednostkowe oczekiwania i cele względem rynku oraz dostawców są często różne. Dlatego tak ważne jest realne odpowiadanie na ich potrzeby i układanie usług z „klocków”, które rzeczywiście mają przynieść korzyść odbiorcy. Nie zapominamy również o wdrażaniu nowych technologii, które pomagają usprawnić codzienną pracę i wnieść ją na najwyższy poziom usług.

Pharmalink to nie tylko transport, logistyka magazynowa oraz obsługa hurtowni farmaceutycznych. Poprzez stałą współpracę z wieloma firmami farmaceutycznymi Pharmalink spełnia sumę wymagań nie dla jednego, ale kilkuset podmiotów obecnych na szeroko pojętym rynku zdrowia. Nie bez przyczyny, codzienną misją Pharmalink stało się dowożenie zdrowia. Misja ta możliwa jest do wykonania jedynie poprzez pracę zespołową wszystkich działów firmy, optymalizację procesów logistycznych oraz ciągłe dążenie do usprawniania już istniejących rozwiązań.

Usługi logistyczne szyte na miarę

Przykładem elastycznego podejścia do rozwiązywania wyzwań stawianych przed firmą Pharmalink jest wdrożenie kilka lat temu projektu dystrybucji bezpośredniej szytego na miarę aktualnych potrzeb naszego klienta. Dzięki dogłębnej analizie zastanej sytuacji, mocnych i słabych stron ówczesnego rozwiązania stosowanego przez producenta, udało się zbudować unikalne rozwiązanie odpowiadające dokładnie na potrzeby odbiorcy. Szereg integracji systemowych, połączenia elektronicznymi interfejsami wymiany danych oraz codzienna wymiana informacji spowodowały, że projekt pomimo upływu czasu działa niezawodnie, bez większych ingerencji w procesy.
Innym przykładem kompleksowych rozwiązań szytych na miarę są hurtownie farmaceutyczne uruchamiane i prowadzone dla producentów. Pharmalink dostosowuje powierzchnię magazynową do potrzeb klienta, wspiera go w przygotowaniu dokumentacji niezbędnej do złożenia wniosku do GIF, a następnie zapewnia kompleksową obsługę działającej hurtowni, zarówno od strony technicznej, jak i poprzez zapewnienie personelu magazynowego.

Oszczędności dla firm farmaceutycznych

Dodatkową korzyścią ze współpracy z operatorem logistycznym są realne oszczędności inwestycyjne, tym większe, im bardziej kompleksowej obsługi wymaga łańcuch dostaw. Operator inwestując w systemy informatyczne i infrastrukturę magazynową, dzięki temu, że działa na rzecz wielu Klientów, pozwala im dzielić się wysokimi kosztami inwestycyjnymi, co z kolei obniża jednostkowe koszty obsługi pojedynczych opakowań i linii produktów.

Wymiernych korzyści należy doszukiwać się również w kwestiach środowiskach, bowiem nie obojętna na środowisko naturalne jest również kwestia transportu. Operator logistyczny świadcząc usługi dla wielu odbiorców w jednym czasie jest w stanie zmniejszyć swój ślad węglowy. Zatem dzięki współdzieleniu procesów transportowych wspólnie z klientami jesteśmy w stanie zadbać o zrównoważony rozwój, który w dzisiejszych czasach jest tak niezwykle ważny dla ziemi i przyszłych pokoleń.

Klient najważniejszy

Potwierdzeniem wielowymiarowego podejścia firmy są jej sami klienci. Wskaźnik osiągnięty w badaniu satysfakcji Net Promotor Score wyniósł pow. 96%, a w spółczynnik reklamacji jest zaledwie na poziomie 0.038%. Oznacza to, że Pharmalink cieszy się niesłabnącym zaufaniem firm z branży farmaceutycznej. Ta pozycja nie byłaby również możliwa, gdyby nie codzienna praca Działu Jakości, zapewniająca zgodność procedur i procesów z PF i DPD. Wyrazem jakości dostarczanych usług dla jej klientów są także otrzymane certyfikaty ISO (9001:2015 oraz 27001:2013). Bezpieczeństwo produktów, wysoka jakość i niezawodność stały się wizytówką firmy i będą utrzymywane przez kolejne lata intensywnego wzrostu. A to z kolei gwarancja dla jej obecnych i przyszłych klientów, że Pharmalink to partner godny zaufania.

Jednak Pharmalink, chcąc świadczyć jeszcze szersze usługi dla swoich klientów, wprowadza nowe udogodnienia – systemy WMS (Warehouse Management System) i TMS (Transportation Management System) oraz sorter przesyłek. Poprzednie usprawnienie procesów logistycznych, tzn. rozdzielenie strumienia paczek gotowych nadawanych przez firmy od paczek przygotowywanych na własnym magazynie pozwoliło zoptymalizować procesy pod względem operacyjnym i kosztowym. Obecne inwestycje wzmocnią niezawodność, zwiększą elastyczność dostarczanych rozwiązań oraz przyspieszą proces ich wdrażania. Firma będzie mogła jeszcze szybciej reagować na zmiany w dynamicznym otoczeniu i dostosowywać wachlarz usług do potrzeb poszczególnych klientów.

Reasumując, Pharmalink jako wielowymiarowy dostawca rozwiązań logistycznych od wielu lat inwestuje w rozwój usług, wzmacnia swoją pozycję lidera na rynku transportów w warunkach kontrolowanych oraz rozbudowuje nowoczesne powierzchnie magazynowe. Dzięki czemu jest w stanie zaoferować szereg korzyści swoim partnerom w oparciu o model outsourcingu 4.0. A to w efekcie redukcję kosztów, wyższe bezpieczeństwo produktów oraz uwolnienie zasobów do realizacji kluczowych zadań po stronie producenta.

Artykuł opracowany przez Karolinę Milewską, Z-ca dyrektora ds. projektów strategicznych.

Artykuł ukazał się na łamach magazynu Farmakoekonomika Szpitalna, nr 57.

Chcesz szerzej porozmawiać z nami na ten temat?

Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się, w jaki sposób spersonalizowany plan logistyczny może pomóc Wam odnosić sukcesy.

KONTAKT >>

Porozmawiajmy!

Infolinia
800 111 203
E-mail
logistyka@pharmalink.pl